Stop Over - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu Stop Over - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu

Stop Over

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Juli 2009 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie leuke berichtjes!
Hier even een berichtje van mij. Bijna was het hele avontuur voor mij een dag later gestart, omdat KLM de vlucht overboekt had en mijn stoel op de wachtlijst terecht was gekomen. Na een dus ietwat vreemd afscheid van iedereen, wist ik een kwartier voor vertrek dat ik gelukkig toch mee mocht! Kan ik toch een dag langer genieten van de tussenstop in Singapore.

Ondanks dat Singapore in Azië ligt, viel het me op dat het erg Westers is. Singapore is van oorsprong een afplitsing van Malysië, maar werd daarna een Britse Kolonie. Dat is dan ook overal in terug te zien. Er wonen hier vooral chinezen, malysiërs, Indiërs en expads, maar iedereen spreekt Engels, kleed zich Engels (lees erg korte rokjes etc) en ook de prijzen zijn westers (behalve eten en taxi). We gaan dan ook overal per taxi naar toe en van taxichauffeurs hier hoor je de mooiste verhalen en leer je ook stiekem veel over de samenleving.

In Singapore is het, afgezien van de wijk Little India, overal erg schoon en het stinkt ondanks de hitte nergens. Je kan hier erg goed op stap in Boat Quay (spreek uit BOKIE) en vooral Clarke Quay (spreek uit KLAKIE). De eerste avond hebben we gedineerd op de 70e verdieping van het Swisshôtel (hoogte gebouw in Singapore) Spectaculair uizicht! We zijn in Chinatown en Little India geweest en hebben vandaag de Zoo bezocht, die de mooiste van de wereld schijnt te zijn. Verder heb ik de mannen op ‘mijn dag’ (we hebben iedere dag een dagvoorzitter :) ) meegesleept naar Orchard Road! Een straat van ongeveer drie kilometer lang met ongeveer 30 shopping malls! Paradise dus!

Morgen gaan we naar Sentosa Island, voor een dagje aan het strand en de dag erna vliegen we vroeg in de ochtend richting Sydney! Voor foto’s van Singapore zie:

xxx
Marleen

• 13 Juli 2009 - 19:01

Papa En Mama:

Dag lieverd,
    zo te zien hebben jullie het ontzettend naar je zin. Geniet nog lekker van Singapore en daarna een goede reis naar Sydney, daar begint het leventje pas echt.
    Pas goed op elkaar, dikke kus en de groeten aan Niek en Richard.
    xx Papa en Mama

• 13 Juli 2009 - 19:21

Anita, Sim En Suz:

Hey Marleen!

Leuk zo'n eerste verhaaltje! Mooie foto's ook! Geniet morgen van Sentosa Island en een goede reis naar Sydney! Gr ook aan Richard en Niek.

Liefs Anita, Simone en Suzanne

• 13 Juli 2009 - 19:23

Selina:

Haaai Marleen,

Leuk om je verhaaltje te lezen! En de foto's zijn heel gaaf! Nog heel veel plezier daar en alvast een fijne reis! :D

tot het volgende verhaaltje ;)

Liefs xxx Selina

• 13 Juli 2009 - 19:56

Hans :

Dag Marleen,

Het is geweldig te lezen over je reis. Wat een avontuur. En het mooie is, dit is nog maar het begin. Je foto's geven ook een prachtige indruk voor ons "thuisblijvers" van Singapore. Heel veel plezier en we horen weer graag snel van je. xxx

• 14 Juli 2009 - 07:21

Erna & Ruud:

Hoi Marleen,
    volgens ons gaat het heel goed met je. Fijn. Wat mooie foto's heb je er bij gedaan. Geniet nog 1 dag in Singapore en 'n goede vlucht naar Sydney.
    Liefs Ruud & Erna

• 14 Juli 2009 - 15:43

Joost:

Hey marleen , zo te zien heb je het super naar je zin !! veel plezier en de gr uit venray

• 15 Juli 2009 - 14:30

Florine & Talissa:

Hey lieve marleen!

Ik had van papa en mama gehoord dat je goed bent aangekomen in Sydney:D nu kan het echt beginnen he;) de groetjes van talis! en hoor je snel weer!

Kus Florine & Talis

• 16 Juli 2009 - 08:51

Kristel:

He Marleentje,

Nu al mooie ervaringen, ik ben benieuwd wat je allemaal nog te wachten staat! Heel veel plezier in Sydney en ik zal snel contact opnemen via Skype.
    Kus Kristel

• 18 Juli 2009 - 13:19

Opa V.d.Pol:

Aan de hand van de foto's op picasa-web heb ik gezien dat je daar in Singapore weer heel wat indrukken hebt opgedaan.Ik heb begrepen dat je inmiddels in Australie zit.
    Ik kijk weer uit naar je volgende foto's en reisverslag!
    Groetjes, Opa

• 19 Juli 2009 - 08:38

Marianne En Tjeerd:

Lieve Marleen,
    inmiddels zit ja alweer enkele dagen down under, met een mooie stop over ervaring in Singapore in je koffer. We hopen dat jullie een leuk onderkomen zullen vinden en van daaruit een leerzame en vooral fijne tijd tegemoet zullen gaan.

• 19 Juli 2009 - 08:46

Marianne En Tjeerd:

Lieve Marleen,

• 19 Juli 2009 - 15:48

Els:

Hey Marleen,
    Foto's zijn echt leuk, ziet er in ieder geval gezellig uit. En nu op na echt de relaxte wereld, down under, war je waarschijnlijk nu al zit.
    Groetjes Els