Melbourne & Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu Melbourne & Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu

Melbourne & Great Ocean Road

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

De afgelopen weken zijn voorbij gevolgen. De hoogtepunten waren natuurlijk de oefeninterland Australië-Nederland (0-0),de zeilcursus (echt heel gaaf om in de haven hier te doen), Pancakes on the rocks (haha eindelijk zijn we er geweest ;) ) en het weekend Melbourne en Great Ocean Road met Lotte (het zusje van Anne).

Helemaal in het oranje (wat voor Oranje dingen ze hier niet verkopen?! Zelfs Nederlandse vlaggen...) zijn Niek, Richard, Myrthe, Vera, Judith en ik naar de wedstrijd gegaan. Je krijgt er echt een beetje een nationalistisch gevoel van als je aan de andere kant van de wereld allemaal oranje mensen ziet rondlopen :) De wedstrijd zelf was echt een fiasco. Op de eerste plaats regende het en hadden we (zoals het ware nederlanders betaamt) de goedkoopste plaatsen geboekt (wel in het Nederland vak) met obstructed view. We zaten dus in de regen, onderaan naar hekafzetting te kijken, waardoor het hele veld niet meer te zien was, alleen de bovenlichamen van de spelers (dat was dan weer niet zo heel vervelend). Omdat iedereen voor ons ook niks zag, ging we allemaal maar staan om onze jongens aan te moedigen. Nee daar doen ze hier niet aan. De POLITIE kwam ons vertellen dat we moesten gaan zitten. Kennelijk klappen ze hier alleen om het team aan te moedigen. En op de tweede plaats bleef het natuurlijk 0-0. Maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben een paar keer de wave ingezet, we waren zelfs op TV :)

Afgelopen donderdag ben ik rond 6 uur in de ochtend met Myrthe afgereisd naar Melbourne om Lotte op te zoeken, de stad te zien en de great Ocean Road te doen! We hebben echt een top weekend gehad. Lotte moest donderdag en vrijdag gewoon stage lopen (in het super mooie Hyatt Hotel) en Myrthe en ik zijn daarom de stad en beetje gaan verkennen! Melbourne is echt een andere stad dan Sydney. Er is niet echt iets wat je gezien MOET hebben, maar dat maakt ook dat toeristen er minder opvallen en dat het een stad is die gewoon lekker leeft. Er zijn heel veel leuke restaurantjes, barretjes, winkeltjes etc waar we ons prima vermaakt hebben :) ‘s Avonds hebben we Lotte opgehaald van stage en zijn we in een heel fout tentje (met roze, tennisrokjes en bloemetjes) punch gaan drinken. Daarna heerlijke door Mark (Lotte’s huisgenoot) gemaakte mediteraanse gehaktballetjes gegeten en wijn gedronken.

Vrijdag heeft Mark ons een beetje rondgeleid door Melbourne. Was erg gezellig! In de middag kwam Lena in Melbourne aan en (na ‘even’ zoeken) hadden we elkaar gevonden op Queen victoria market. Na een beetje chillen in de avond, een filmpje en heel veel thee, zijn Lena, Lotte, Myrthe en ik de volgende ochtend heel vroeg de auto op gaan halen voor de roadtrip!

De Great Ocean Road is een kustroute van ongeveer 250 kilometer die een uurtje onder Melbourne start. We hebben de route in één dag gedaan (van Geelong-Warnambool). Was echt heel gezellig! Met lekker foute muziek, heel veel crackers en koekjes en toiletteerstops was het een echt meidenweekend! We hebben veel mooie dingen gezien langs de kustlijn, zoals de twaalf apostelen (rostsen die ‘los’in de zee staan) waarvan er tijdens afgelopen storm één weg is gevaagd en een natuurpark dat op een vulkanisch gebied is ontstaan. Hier hebben we Koala’s en kangaroes gezocht en gevonden! In het plaatsje Warnambool hebben we overnacht. Hier hebben we bij een Italiaan gegeten. Echt lekker, vooral mijn toetje: Kaluah-wittechocolade pannacotta met frambozensaus ... jhamm :)

OP de terugweg zijn we nog even gestopt bij een waterval. De vrouw van het information centre had ons al gewaarschuwd dat het een kleine was. Dat was het ook, maar we hebben toch maar even de auto ‘geparkeerd’ en hem bekeken. Daarna zijn we over de gewone snelweg teruggegaan naar Melbourne. Daarvoor moesten we wel een paar wielrenners ontwijken, want dat is hier kennelijk normaal: een wielertour OP de snelweg ?! Het was echt een heel erg leuk weekend. Lotte bedankt :)

Zo komt het einde van mijn grote avontuur steeds dichterbij. Nog drie opdrachten en dan zit studeren er hier alweer op! Omdat ik nog maar twee weken in Sydney ben voordat ik naar Nieuw Zeeland ga, heb ik een lijstje gemaakt van wat ik nog allemaal ga doen in Sydney! Er is nog zoveel te beleven. Ik wil onder andere nog zwemmen in Bondi, hardlopen in hyde park, cupcakes eten in George Street, naar Glebe Market en natuurlijk een ritje in de megageweldige monorail (uhum) :)

Bekijk weer wat foto’s van de wedstrijd en Melbourne op http://picasaweb.google.com/Marleen.Kleijn en tot de volgende keer

xxxx

• 19 Oktober 2009 - 05:20

Elleke:

Haa Marleen!!
    Wow wat heb je t toch goed daar!! Klinkt super allemaal!! Geniet nog lekker volop van al het mooie daar!!
    xx
    Elleke

• 19 Oktober 2009 - 07:36

Selina:

Hi Marleentje :-D, we missen je echt heeeeeeeeeeeel erg op het tuinhuis! kunnen niet wachten tot je terug bent! hihi! zo te lezen heb je het daar echt helemaal top! grappig verhaal van die voetbalwedstrijd ;).. veel plezier met het afwerken van je lijstje ;) geniet ervan!
    xxxxxxx selina

• 19 Oktober 2009 - 15:28

Suzanne:

Ha nichtje,

Weer een leuk verhaal om te lezen:) Geniet van de komende 2 weken in Sydney om je laatste ervaringen mee te pikken daar;)

De foto's bij je verhaal kunnen we helaas niet zien..misschien nog niet toegevoegd?

Kus Suus

• 19 Oktober 2009 - 19:52

Mama,papa En Florine:

Hallo lieve Marleen,

Wat heb je het allemaal weer mooi verwoord,we hadden al vernomen hoe je het hebt gehad maar om het terug te lezen is altijd erg leuk!! Geniet van de dingen die je nog gaat doen!! We kijken uit naar de foto's, deze zijn nog niet te zien.

HVJ en een dikke kus van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Oktober 2009 - 21:11

Joost:

Hey Marleen, Vet verhaal!! Ik volg alles, ben net terug van mijn opleidng tot beveiliger en heb net strafrecht, en opiumwet gehad, zeer interessant overigens!! Heel veel plezier en maak veel lol, maar dat kun je als geen ander!! hahah groeten dikke knuffel van mij!!!

• 19 Oktober 2009 - 23:23

Marleen Kleijn:

Hee allemaal,

Ons internet heeft een data limiet, daarom heb ik de foto's nog niet op picasa gezet... ze komen er aan :)
    xx

• 20 Oktober 2009 - 10:02

Erna & Ruud:

Hoi Lieve Marleen,
    Fijn weer iets van je te horen( al horen van je pa&ma natuurlijk ook van alles) Het klinkt zeker niet vervelend. Je hoeft de komende weken niet stil te zitten. Geniet en tot snel.
    Liefs Ruu&Ernaxxxxxxxxx