Dust en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu Dust en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu

Dust en Blue Mountains

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 September 2009 | Australië, Sydney

G’Day
Toen ik vanmorgen wakker werd en onze woonkamer inliep, dacht ik even dat iemand alle rolgordijnen dicht had gedaan (vreemd, want dat doen we nooit). Maar dat was het niet: vanmorgen was Sydney gehuld in een deken van stof. Echt bijzonder om te zien, dikke mist van stof! Heel vroeg in de ochtend scheen de ochtendzon door het stof en kleurde Sydney deze helemaal rood! Jammer genoeg heb ik de mooie rode gloed moeten missen, want toen ik om 6 uur wakker werd en een rode gloed door mijn raam zag schijnen, dacht ik dat het gewoon de early sunrise was...De dust heeft veel ongemak, maar ook prachtige foto’s opgeleverd (zie fotoboek).

Verder ben ik afgelopen weekend met Lena, Myrthe en Vera naar de Blue Mountains geweest. Dit gebergte ligt 2 uur met de trein ten westen van Sydney en dankt haar naam aan eucalyptusmist van de Gum Trees. Met nieuwe hikingboots in de aanslag waren we helemaal klaar om de bergen te trotseren! We hebben echt hele mooie en lange, ‘zware’ (vooral toen mijn nieuwe schoenen een beetje gingen irriteren...) wandelingen gemaakt! Zaterdag hebben we de Three Sisters gezien (gewoon drie bergen naast elkaar) vanuit een miljoen veschillende perspectieven en zondag zijn we naar de Wenthworth Falls en Leura Gardens geweest. De overnachting was ook erg gezellig, met wat wijn, kaarten en wat lekkers hebben we ons prima vermaakt in het hostel in Katoomba.

De komende week gaan de jongens op vakantie naar Fiji en de meiden zijn ook weg, dus ben ik alleen in Sydney, maar ik heb genoeg te doen! De zeilcursus komt eraan en de komende periode moeten er ongeveer 7 opdrachten ingeleverd worden, dus heb ik nu lekker tijd voor om af te maken :) Vooral omdat ik over vijf weken naar Nieuw Zeeland ga en het collegejaar dan alweer afgelopen is! De eerste twee opdrachten heb ik trouwens al terug gehad! Allebei gehaald! De jongens ook en dat hebben we gevierd met Trivia Nights (vragenspelletje in cafés)!

Bekijk weer wat foto’s van de dust storm, Blue mountains en nog wat meer http://picasaweb.google.com/Marleen.Kleijn en tot de volgende keer
xxxx




  • 23 September 2009 - 09:52

    Opa Van Der Pol:

    Hallo Marleen,
    Ik zie dat je je daar in Australië al aardig thuis voelt en dat je de kans aangrijpt om die andere wereld te ontdekken.Je studie heeft daar kennelijk niet onder te lijden. Proficiat met het slagen van jou eerste twee opdrachten.
    Groetjes, Opa

  • 23 September 2009 - 15:21

    Suzanne:

    Hey Marleen!

    Wat gaat het toch allemaal snel zeg! Fijn dat jullie de eerste 2 opdrachten al weer hebben gehaald! Succes met de opdrachten waarmee je aan de slag gaat en uiteraard heel veel plezier nog steeds daar!!!

    (K) Suus

  • 23 September 2009 - 17:14

    Florine:

    Haa zus!

    Zal weer eens een berichtje sturen! buiten het mailen om:P fijn dat je zo geniet en als je eenzaam bent deze weken moet je maar mailen he;)

    kusjes van ons!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 September 2009 - 04:35

    Claudia:

    Ha nichtje!

    Vanuit een rustige nacht op mijn werk stuur ik je een groet vanuit Nederland.
    Ik was net even je foto's aan het bekijken,maar bij de laatste zie ik er maar 2...
    Leuk om je te volgen via je verhalen!
    Hier alles zijn gangetje,geen grote happenings!

    Liefs Mark en Claudia

  • 25 September 2009 - 15:10

    Daphne:

    Ha Marleen! Ik ben echt zooo jaloers!! Het hostel in Katoomba is echt TOP he ;-) Welke wandelingen heb je gemaakt? Ik ga nu snel je foto's bekijken!
    GENIET!
    Liefs Daph

  • 26 September 2009 - 02:30

    Marleen Kleijn:

    Er staan nog geen foto's van dit verslag op picasa, die komen er snel aan:) xxx marleen

  • 26 September 2009 - 07:31

    Joost:

    Hey marleen , super van je dat je de 2 opdrachten gehaald hebt, nu nog de andere opdrachten en dan is het compleet!! veel plezier en succes verder, groetjes uit venray

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney!

Recente Reisverslagen:

25 December 2009

Home Sweet Home

05 November 2009

Kiwi Experience!

19 Oktober 2009

Melbourne & Great Ocean Road

23 September 2009

Dust en Blue Mountains

07 September 2009

Fieldtrip
Marleen

van juli tot en met december ben ik samen met Niek en Richard een half jaartje in Sydney te vinden voor studie aan de University of Sydney. Dit avontuur zal afgesloten met een roadtrip door Australië met Maarten!

Actief sinds 18 Juni 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 15606

Voorgaande reizen:

10 Juli 2009 - 24 December 2009

Sydney!

Landen bezocht: