Roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!
Ik ben al helemaal gewend aan het leven in Sydney :) Sinds mijn vorige berichtje heb ik weer een hoop gezien van Sydney’s mooie kanten! Samen met alle mensen die ik hier ontmoet heb ga ik vaak Sydney bekijken, op stap maar ook gewoon leuke dingen doen zoals naar de bios of samen eten. In dat opzicht is het niet echt anders dan in Nederland. Gewoon studeren en leuke dingen doen! Inmiddels ben ik begonnen aan een korte surf cursus met Lena (je kan het beter surfintroductie noemen, want van echt surfen bak ik nog niet zo veel !), heb ik me samen met Vera ingeschreven voor een tenniscursus, waarvan ik de eerste les gehad heb en heb ik besloten dat ik in Spring break een zeilcursus ga doen!

Vorige week dacht ik even dat ik de Mexicaanse Griep te pakken had, maar had gewoon een beetje rust nodig gelukkig! Whoei... Heb die dagen goed kunnen studeren! Want ja, dat gebeurt tussendoor ook nog wel eens ;) Kijk, er zijn natuurlijk heel veel nieuwe en interessante dingen te doen en te zien hier, maar de studieverhalen zijn eigenlijk een beetje hetzelfde als in Nederland... studeren, opdrachten maken etc. Wat opvalt is dat (tegen de verwachtingen in) er wel degelijk verschillen bestaan in urban planning / vastgoedontwikkeling hier en in nederland. Komende week hebben we twee deadlines, dus ben nu ook weer aan het studeren (maar je het regent toch vandaag ) en de week daarna hebben we het hele weekend college! WHAT?

Afgelopen weekend ben ik met Lena, de meiden uit Nijmegen en de jongens op raodtrip geweest! We zijn vrijdagohtend vertrokken richting het zuiden van Sydney. Een bestemming hadden we niet echt, behalve een weekendje lol en veel zien van de zuidoostkust! De geboekte minivan mochten we niet meenemen omdat bleek dat je 25 moest zijn (lekker op tijd vermeld..) Maar na even zoeken hadden we gelukkig twee auto’s geregeld en vanaf dat moment verliep alles heel erg soepel :) Dat kam natuurlijk omdat Vera en ik de reisleiding op ons hadden genomen ;) Was erg leuk! In de voorste auto te zitten en te bepalen waar we heen gingen :) Hebben erg veel lol gehad met zn allen!
We zijn door Royal National Park richting het zuiden gereden om de Grand Pacific Drive te doen... een toeristische route van Sydney naar Nowra die je langs de kust leidt en waaraan allemaal hele mooie stranden liggen! Daarna doorgereden tot aan Wollongong, waar we geslapen hebben in een super schattig hostel. De volgende dag vroeg op, vertrokken richting Kiama. Een klein kustplaatsje waar ze een ware attractie hebben: de Blowhole! (Een gat in de rotsen waar water zich op een bepaalde manier verzameld en op een gegeven moment naar boven spuit) Verder op weg kwamen we langs Seven Mile beach. De meeste stranden worden hier onderbroken door rotsen, maar dit strand strekte uit over 7 miles. Verder op de route vele strandjes gezien en tot de final stop voor die dag: Batemans Bay. Volgens de lonelyplanet echt dé hotspot voor vakantiegangers door de vele restaurantjes en barretjes... uh waar? Maar werd uiteindelijk nog erg gezellig in de plaatselijke bar! Zondagochtend zijn we op advies van de hosteleigenaresse naar Pebley beach gegaan om te ontbijten . Op dit strand vindt je echte wilde kangaroos! Je kan ze zelfs aaien ... Daarna zijn we via kangaroo valley (een gebergte met vallei en een ‘pitoresk’ dorpje) terug gegaan naar Sydney. Is. Wat een mooie route hebben we hier gereden! Midden door de bergen en de vallei. Echt prachtig! Hier zijn we net voordat we terug zijn gegaan naar Sydney naar de Fitzroy Waterfalls gegaan. Was echt heel cool om te zien.

Al met al gaat het hier dus allemaal erg goed en vermaak ik me prima! Op http://picasaweb.google.com/Marleen.Kleijn zijn weer wat foto’s te zien!

X Marleen

  • 24 Augustus 2009 - 11:32

    Myrthe:

    Roadtrip rouleert!! :D

    Kus

  • 24 Augustus 2009 - 11:56

    Renée Bongers:

    Leuk om af en toe ook eens de dingen te horen, gezien door "dames-ogen". Wijkt toch hier en daar wel wat af!

  • 24 Augustus 2009 - 14:49

    Ruud&Erna:

    Hoi Lieverd, volgens mij vermaak je je prima en wat 'n geweldig weekend hebben jullie gehad. Hele mooie foto's. Heel veel liefs Ernaxxxxxx

  • 24 Augustus 2009 - 20:18

    Papa&Mama:

    Hallo Lieverd,

    Super! Wat hebben jullie het gezellig met elkaar. Geniet en blijf vooral genieten!! Tot skype. Kus Mama, Papa en Florine xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 Augustus 2009 - 10:32

    Marlies En Hans:

    Ha meisje, weer zo'n leuk verslag en samen met de geweldige foto's krijgen wij een goed beeld van jouw leventje daar en van het land.
    Geniet er maar van, wij kijken uit naar een volgend bericht, veel liefs van Hans, Martijn, Thomas, Wouter en Marlies xxxxx

  • 25 Augustus 2009 - 20:55

    Ankie:


    Hoi Marleen,

    Geweldig je reisverslag en foto's. Heel fijn dat het jullie drietjes zo goed gaat. Daarnaast vele leuke jonge mensen rondom jullie. Geniet verder en neem ook op tijd je rust.
    Vele mensjes worden blij gemaakt met de schitterende reisverslagen/foto's.
    Wat een levenservaring!
    Bedankt Marleen, ga je goed!

    Gr, Ankie


  • 27 Augustus 2009 - 21:12

    Joost:

    Hey marleen, vet verhaal !! goed om te zien dat je veel mooie ervaringen opdoet!! ander goed nieuws is dat lars papa geworden is van een dochter, josief heet ze , cool he!! Nogmaals ik volg al je belevenissen en kijk regelmatig op je side, echt goed van je!! groeten uit venray en doe iedereen daar de gr van mij, ookal ken ik ze niet !!

  • 30 Augustus 2009 - 01:20

    Karen-Ann Voorbraak:

    Marleentje toch! Ben je van plan om net zo gespierd terug te komen uit Australie als iemand anders die wij allemaal kennen? Al dat sporten! Mijn bezoekjes aan de gym zijn er niks bij. Geniet maar meisje! Liefs Karen-Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney!

Recente Reisverslagen:

25 December 2009

Home Sweet Home

05 November 2009

Kiwi Experience!

19 Oktober 2009

Melbourne & Great Ocean Road

23 September 2009

Dust en Blue Mountains

07 September 2009

Fieldtrip
Marleen

van juli tot en met december ben ik samen met Niek en Richard een half jaartje in Sydney te vinden voor studie aan de University of Sydney. Dit avontuur zal afgesloten met een roadtrip door Australië met Maarten!

Actief sinds 18 Juni 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 15608

Voorgaande reizen:

10 Juli 2009 - 24 December 2009

Sydney!

Landen bezocht: