Uni - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu Uni - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Kleijn - WaarBenJij.nu

Uni

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Juli 2009 | Australië, Sydney

G’day everybody!

Het is weer tijd voor een update! Het gaat allemaal goed hier! We wonen nu een weekje in ons apartement en nu de ‘vakantie’ voorbij is was het dinsdag en vandaag tijd voor de eerste colleges. We volgen twee mastervakken van Urban Planning en twee van Facility management. Veel vakken volgen we met mensen die full time werken en door hun werkgever naar de Uni zijn gestuurd om toch dat extra papiertje te halen. Is eigenlijk wel een goed systeem, want deze mensen brengen veel informatie uit het bedrijfsleven naar de Uni en andersom.

Ons rooster is best relaxed. Twee uur college op dinsdag en elke week doen we één vak de hele donderdag en vrijdag. Het niveau van de vakken verschilt nogal. Vandaag was echt hilarious! We kregen college over wat te doen bij ongevallen als je facility manager bent. De professor had om de sfeer neer te zetten zich verkleed als soort brandweerman!

Verder hebben we al veel exchange studenten ontmoet uit Duitsland, Bulgarije, Noorwegen en veel uit Nederland. Afgelopen dinsdag hebben we op onze rooftop een ‘bring your own’ BBQ gehouden. Iedereen brengt dan zijn eigen eten en drank mee. We waren wel met 20 exchange studenten!
De weekenden overleven we ook wel hier :) Zaterdag ben ik met Lena (uit Duistland) en Maya (uit Bulgarije) naar Manly Beach gewees en daarna naar Kings Cross om wat biertjes te drinken. Het is hier nog steeds best koud (tja...17 graden), maar met trui even uitwaaien is best ok. Zondag ben ik met Judith, die in Bondi woont, een wandeling langs de kust gaan maken. Van Cogee Beach naar Bondi Beach, echt spectaculaire views! Daarna hebben we samen gegeten en film gekeken bij haar thuis. Komende zaterdag ga ik met een paar meiden naar Toronga Zoo en ik ga binnenkort een zeilcursus, surfweekendje en misschien een tenniscursus doen (golf en hockey zijn niet te betalen voor deze korte periode ! ) De rest van de tijd ga ik een beetje de stad ontdekken, want daar ben ik nog lang niet klaar mee....en kan ik ook relaxen in ons bubbelbad en sauna :)

Ik mis jullie wel hoor! Nu het echte leven hier een beetje begint besef ik soms wel dat het toch best lang is tot eind december... maar er is genoeg te doen en ik ben blij met al die lieve berichtjes van jullie :)Hoop dat alles in NL ook allemaal goed gaat!

Kus Marleen
Ps. Er staan weer wat foto’s op picasa http://picasaweb.google.com/Marleen.Kleijn


  • 30 Juli 2009 - 12:17

    Florine& Talis:

    Hey zus!

    Leuk om de eerste reactie te geven! het meeste wat je vertelt hebben we natuurlijk al over de telefoon gehoort maar het blijft wel super! mooie foto's ook.

    Heel veel liefs,

    Florine en talis

  • 31 Juli 2009 - 08:11

    Papa En Mama:

    Ha lieve Marleen,

    Fijn om te horen dat alles zo goed gaat. Je hebt weer mooie foto's op de site geplaatst.
    Leuk dat je ook andere studenten ontmoet en dat je daar leuke dingen mee doet.
    Het ziet er allemaal relaxed uit.
    Wij missen je ook heel erg, maar via deze weg houden we gelukkig contact.
    Wij hopen dat het studeren je goed af zal gaan, maar daar zijn we vast van overtuigd. Geniet van de vrije tijd en maak er weer iets moois van.
    Tot skypes zullen we maar zeggen.
    Dikke kus Papa en Mama

  • 31 Juli 2009 - 18:20

    Opa V.d.Pol.:

    Wat zit je daar lekker hoog zeg.Die "luchtfoto's" heb je zeker vanaf het dakterras (rooftop) genomen. Ze geven wel een goede indruk van de stad.
    Veel succes met je studie en tot een volgende reactie!
    Groetjes, Opa

  • 02 Augustus 2009 - 08:22

    Ruud&Erna:

    Hoi lieve Marleen,
    Leuk om weer wat van je te horen. En eindelijk kon ik ook de foto's zien want dat lukte maar niet. Zoals ik wel lees gaat het ontzettend goed met je. Wat leuk dat je daar zoveel nieuwe mensen leert kennen. Geniet en ik zie uit naar 'n nieuw berichtje van je. Liefs Ruud Erna en Marliesxxxxxxxxx

  • 03 Augustus 2009 - 09:47

    Kristel:

    He Marleen,

    Echt supermooie foto's! Zo te horen vermaak jij je prima. Dat is toch wel uit te houden tot december. Ik ben in ieder geval jaloers op je, hier is het tijdens de vakantie maar rustig. Ik ben blij dat over een maand iedereen weer terug is van vakantie, want nu is er weinig te doen. Heel veel plezier en tot snel!

  • 04 Augustus 2009 - 01:51

    Els:

    Hey Marleen,
    Leuke foto's! Nu het echte leven begint, zal waarschijnlijk de tijd alleen nog maar sneller voorbij vliegen. Je leert snel meer mensen kennen en je hebt allemaal leuke dingen in het verschiet. Komt wel goed hoor! Hier in het kikkerlandje is op dit moment ook niet zo veel te beleven met alle vakanties. Tot overmaat van ramp ;) waren zelfs afgelopen zondag (1ste vd maand)alle winkels gesloten, omdat iedereen weg is, balen...
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe bericht/foto's, surfervaring. Geniet van Down under.
    Groetjes Els

  • 04 Augustus 2009 - 19:42

    Marianne & Tjeerd:

    Ha lieve Marleen, zo te lezen in je verslagen en te zien op je foto's begin je al aardig je draai te vinden. Fijn dat er internationale contacten zijn aangeboord. Zal je de komende maanden veel plezier van hebben. Succes met je studie, we kijken uit naar je volgende verslagen en foto's.

    Liefs, Marianne & Tjeerd

  • 04 Augustus 2009 - 22:04

    Nelly:

    Hoi Marleen,
    ik zag je wel thuiskomen uit Eindhoven, maar je was vertrokken voor ik er erg in had. Geen mogelijkheid meer om je veel succes te wensen!
    Dat die ik dus nu bij deze!!!!!!
    Ik lees al dat je het reuze naar je zin hebt en het ziet er ook allemaal fantastisch uit!
    Ik wens je, ook namens Ad, een heel plezierige en leerzame tijd toe in Sydney.En voor je het weet is het december. Dus geniet van alles!
    Groetjes, Nelly.

  • 05 Augustus 2009 - 07:22

    Joost:

    Hey nichtje,

    Vet verhaal!!doe je best en maak gewoon een hoop plezier!!

    Groeten uit venray

  • 06 Augustus 2009 - 08:53

    Hello Marleen:

    Fijn dat je je al zo snel thuis voelt in Australia maar ondanks alle communicatiemogelijkhedenblijft het VER WEG! Ik hoop door af en toe te mailen je te helpen de tijd te overbruggen. Claudia en Mark komen zondag terug uit Frankrijk, Simone en Rob gaan kamperen in Zwitserland en ik ga met Suzanne naar Kreta. Morgen waarschijnlijk even zwemmen bij jouw pap en mam in Schaijk. Succes met al je sportieve plannen, liefs tante Anita

  • 08 Augustus 2009 - 07:40

    Myrthe Thomassen:

    Thanks voor de duik in je zwembad en bubbelbad .. en de sauna natuurlijk :D!!

    xx Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sydney!

Recente Reisverslagen:

25 December 2009

Home Sweet Home

05 November 2009

Kiwi Experience!

19 Oktober 2009

Melbourne & Great Ocean Road

23 September 2009

Dust en Blue Mountains

07 September 2009

Fieldtrip
Marleen

van juli tot en met december ben ik samen met Niek en Richard een half jaartje in Sydney te vinden voor studie aan de University of Sydney. Dit avontuur zal afgesloten met een roadtrip door Australië met Maarten!

Actief sinds 18 Juni 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 15606

Voorgaande reizen:

10 Juli 2009 - 24 December 2009

Sydney!

Landen bezocht: